تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

اگر و تنها اگر راهش را بدانید، تعمیرات ساده ترین کار دنیا میشود.


دسته بندی سایت

پیوند ها

نظرسنجی سایت

آیا مطالب این سایت توانست مشکل شما را حل کند؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 21
  • بازدید دیروز : 4
  • بازدید کل : 18300

نگاهی کامل بر |IPHONE 3GS|


نگاهی کامل بر |IPHONE 3GS|

بررسی Apple iPhone 3GS : ظاهر قدیمی با احساسی نو
 

احتمالا Apple iPhone 3GS همان آیفون متحول شده ای که انتظارش را داشتیم نیست. اما بهبود کارآیی ، دوربین بهتر با قابلیت فیلم برداری بهتر و عمر بیشتر باتری، این آیفون را بیشتر به یک گوشی هوشمند جذاب مبدل کرده است که می توانید با آن جلوی دوستانتان قیافه بگیرید و پز بدهید.

حقیقت این است که از زمان معرفی آیفون ، 20 میلیون نفر از مردم سراسر دنیا آنرا خریده اند . اکنون دو سال از آن زمان می گذرد و دنیا بازهم با شنیدن خبر عرضه آیفون جدید به شدت هیجان زده می شود.

با یک نوآوری دیگر ، هیاهو وجدل دوباره به اوج خود رسید و این بار خط تولید آیفون جدیدترین محصولش را عرضه کرد. با دیدن اسم iPhone 3GS ، می توان معانی زیادی را به حرف S آن نسبت داد اما مسلما این S بیش از هر چیزی به سرعت ربط پیدا می کند.

 

 

با استفاده از طراحی ظاهری قبلی و تقویت سخت افزار این گوشی با قطعات قدرتمند ، Apple iPhone 3GS تقریبا با دو برابر سرعتی که تا به حال آیفون های قبلی کار می کردند ، کار می کند.افزایش سرعت این گوشی چیزی به جدول مشخصات آن نمی افزاید. اما تقویت سخت افزارها ، ما را به استفاده از رابط کاربری پیشرفته و جذاب و بروز شده آیفون دعوت می کند.

در حالیکه مشخصات دو گوشی Apple iPhone 3GS و 3G تقریبا یکسان هستند ، اما مطمئنا از دانستن تفاوت های آن دو که ممکن است به بهای اضافی پرداختی نیز بیارزد، خوشحال می شوید .

 

محاسن Apple iPhone 3GS نسبت به iPhone 3G:
 

پردازنده سریعتر 600 مگاهرتزی و حافظه RAM دو برابر

کارآیی قابل توجه و سریعتر

سرعت بیشتر ارتباطات شبکه ای HSPDA 7.2 Mbps

دوربین 3 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و قابلیت ضبط ویدیوهای VGA با نرخ 30 فریم در ثانیه ، فوکوس لمسی با ردیاب اشیا ، حالت ماکرو از فاصله ده سانتی متری

فضای ذخیره سازی دو برابر در دونسخه 16 و 32 گیگابایتی به فروش می رسد.

قطب نمای دیجیتال با امکان چرخش خودکار صفحه در نرم افزار Maps

کیفیت صدای ضبط و پخش بالاتر

اسپیکرهای قوی تر که در پخش موزیک خودشان را نشان می دهند

عمر بالاتر باتری

استفاده از پوشش Oleophobic در صفحه نمایش برای آسانتر شدن رفع اثرانگشت ها

کنترل صوتی با اسیپکر مجزا که می تواند برای پخش موزیک بر اساس نام آهنگها یا خواننده یا آلبوم و همین طور برای برقراری یک تماس استفاده شود

پشتیبانی از سیستم ورزشی Nike+

خروجی تلویزیون با رزولوشن 480p به جای 480i

قابلیت تبدیل متن به گفتار(Text-To-Speech) با نام VoiceOver

قابلیت بزرگنمایی صفحه در تمام منو های گوشی

 

نقایص اصلی Apple iPhone 3GS (مشکلات و نواقص مربوط به سیستم عامل در اینجا آورده نشده است):

 

فقدان نوآوری در طراحی ظاهری گوشی

دوربین 3 مگا پیکسلی با امکانات کم که باعث خارج شدن این گوشی از رقابت با گوشی های برتر بازار می شود

فلاش و کلید سخت افزاری برای شاتر وجود ندارد.

علیرغم ارتقای باتری هنوز این باتری ضعیف عمل می کند (حتی آیفون قدیمی 2G در این زمینه بهتر عمل می کند)

عدم وجود اسپیکرهای استریو

از آنجاییکه iPhone 3GS اولین گوشی ای است که با سیستم عامل Iphone OS 3.0 عرضه می شود، در این بررسی به طور جداگانه به بررسی این بخش و تغییراتی که در آن حاصل شده است ، می پردازیم.

در حال حاضر می توان iphone OS 3.0 را نسخه تکامل یافته سیستم عامل استفاده شده در آیفون های قبلی بدانیم. وقتی اکنون به سیستم عامل به کار رفته در گوشی های قبلی نگاه می کنیم ،از آن همه محدودیتی که دو سال پیش در این گوشی ایجاد شده بود، متحیر می شویم.

 

 

اما حالا وضع فرق کرده است ،بهتر است زمان را هدر ندهیم . با ما برای بررسی طراحی ، سخت افزار و سیستم عامل جدید iPhone OS 3.0 همراه باشید .

 

محتویات جعبه iPhone 3GS
 

Apple از همان جعبه آیفون های پیشین برای بسته بندی استفاده کرده است . حداقل در روی این جعبه بر خلاف خود گوشی مارک 3G به چشم می خورد.

محتویات جعبه واقعا ابزارهای استانداردی هستند ، یک کابل USB ، یک شارژر و یک جفت هدفون محتویات این جعبه هستد . همچنین چند برچسبApple برای نشان دادن وفاداری تان به این برند در جعبه قرار گرفته است.

خبری از پایه رومیزی که در اولین آیفون وجود داشت و همین طور دستمالی که در هر دو گوشی آیفون پیشین عرضه شده بود ، نیست.

 

 

این بار اپل iPhone 3GS را به هدست های جدیدی مجهز کرده است که در آن امکان کنترل پخش کننده موسیقی در نظر گرفته شده است. به جز این سه کلید مخصوص کنترل موسیقی ، هدست ها کاملا شبیه به هدست های سابق اپل به نظر می رسند و می توان پایه و اساس ظاهر و کارآیی شان را باهم یکی دانست.

احتمالا ظاهر این کلید ها که به دلیل عملکردهای متفاوتشان به آنها تخصیص داده شده است ، شما را به اشتباه می اندازد. اما کنترل موسیقی فقط یک روش عملکرد دارد و بایاد گرفتن آن می توانید به راحتی موزیک هایتان را کنترل کنید. اما از طرف دیگر ، راهنمای کتبی ارائه شده به همراه این هدست چندان جالب و آسان نیست.

مثل همیشه ، کلیدهای بالا و پایین برای تنظیم صدا به کار می روند. اما کلیدی که معجزه می کند کلید مرکزی است. با یک کلیک ، می توانید موزیک را به حالت پخش یا مکث درآورید ، با دو کلیک موزیک به جلو حرکت می کند و با سه کلیک آهنگ رو به عقب حرکت می کند.

در همین زمان ، با یک کلیک در زمان دریافت تماس می توانید آنرا بپذیرید . و یا در هر موقعیت دیگری ، با فشردن و نگهداشتن این کلید ، فرمان صوتی گوشی فعال می شود.

iPhone 3GS در ظاهر و ابعاد کاملا به iPhone 3G شبیه است . در مقایسه با iPhone 3G ، iPhone 3GS وزن بیشتری دارد اما این تفاوت فقط دو تا سه گرم است و شما را آزار نخواهد داد.

 

 

طراحی
 

شرح دادن چگونگی طراحی iPhone 3GS کار خیلی سختی نیست . اگر شما iPhone 3G را دیده اید ، این گوشی کاملا شبیه به آن است. شبیه نه ، بلکه طراحی این گوشی همان طراحی iPhone 3G است. پیدا کردن تفاوت بین طراحی این دو گوشی واقعا کار دشواری است.

تنها تفاوتی که ما توانستیم پیدا کنیم ، تفاوت بسیار کوچکی بود . کلمه iphone ای که در پشت گوشی نوشته شده بود به جای رنگ خاکستری با رنگ کرم نوشته شده بود.

 

 

متاسفانه هیچ نشانه ای از 3GS در پشت گوشی نیست و پز دادن با این گوشی برای شما کمی سخت تر خواهد شد.ثبت نکردن این نشانه باعث می شود که این گوشی کاملا شبیه به iPhone 3G باشد.

صفحه نمایش iPhone 3GS هم همانی است که در نسل های قبلی این گوشی شاهدش بوده ایم. این صفحه نمایش زاویه دید مناسب و رنگ های زنده و گیرایی را فراهم میکند و هنوز در شرایط زیر نور آفتاب بهترین دید را در بین تلفن های همراه فاصله دارد.

این صفحه از رزولوشن 320 x 480 پیکسل پشتیبانی می کند. که در زمان عرضه اولین آیفون خیلی عالی به نظر می رسید. اما در سال 2009 استفاده از رزولوشن WVGA در گوشی های برتر بازار رواج یافته است و حتی در گوشی های غیر هوشمند نیز توسط برخی برندها ارائه شده است.

حدس می زنیم که تغییر ندادن رزولوشن صفحه نمایش این گوشی به دلیل حفظ سازگاری آن با نرم افزار های AppStore صورت گرفته باشد. بنابراین درحفظ این رزولوشن حتما مزیتی وجود داشته است که اپل نخواسته آنرا تغییر بدهد.

در iPhone 3GS ، تراز سفیدی مثل 3G نسبت به گوشی آیفون 2G تغییر کرده است. این امکان را خیلی سخت می شود امتیاز دیگری برای iPhone 3GS تلقی کرد .

iPhone 3GS رنگ ها را کمی گرم تر ارائه می دهد که در مقایسه با 3G که رنگ ها را آبی و سرد نمایش می داد ، خیلی بهتر است. اما این تفاوت تنها هنگامی آشکار می شود که شما این دو گوشی را در کنار هم ، با یکدیگر مقایسه می کنید. اگر از آنها جداگانه استفاده کنید ، احتمالا هیچ وقت به این نکته پی نخواهید برد.

 

 

اپل ادعا کرده است که یک لایه Oleophobic روی صفحه نمایش iPhone 3GS قرار داده است که باعث می شود لکه ها از آن چیزی که تابحال بوده ، راحت تر پاک شوند.این ادعا حقیقت دارد. گرچه این امر تغییر خیلی بزرگی به نظر نمی رسد اما واقعا سودمند است .برای درک این مطلب ، زمانی را که صفحه نمایش گوشی شما با چند بار پاک کردن با مواد پاک کننده تمیز میشود را با زمانی که فقط با یک بار مالیدن لباستان به آن تمیز می شود، مقایسه کنید.

 

 

همانطوری که ممکن است حدس زده باشید ، کناره بالایی گوشی iPhone 3GS هیچ تغییری نکرده است. اسلات سیم کارت ، سوکت صوتی 3/5 میلی متری استاندارد و کلید روشن خاموش گوشی در این لبه قرار گرفته اند تا هنگام کار با آن راحت باشید .

 

 

در کناره پایینی گوشی ، میکروفن و اسپیکر گوشی قرار گرفته اند . تنها یک اسپیکر در این گوشی وجود دارد و ما را که می خواستیم از اسپیکرهای استریو3GS لذت ببریم ، راضی نمی کند. مکان خاص اسپیکر ها به همان دلیلی است که ما ترجیح می دهیم که بازی های AppStore در جهت مخالف ف، چرخش داشته باشند (با اسپیکرهایی که در سمت راست قرار گرفته اند نه چپ ) که در غیر اینصورت انگشتان شما اسپیکر را می پوشاند .

خبر خوب این است که بالاخره اپل ، اسپیکرهای آیفون را تقویت کرده است و اکنون صدایی بلندتر از آنچه تاکنون می شنیدیم ، می شنویم.این ارتقا برای آیفون موفقیت بزرگی به شمار می رود. بلندی صدا اکنون قابل قبول تر از گذشته است .

 

 

پشت iPhone 3GS از قبل همه درخشنده تر و زیباتر شده است.اما اثر انگشت به راحتی بر روی آن باقی می ماند و پاک کردن آن کار مشکلی است. و برخلاف صفحه نمایش تصور نمی کنیم که هیچ پوشش Oleophobic ای برای راحت تر شدن تمیز کردن این سطح ،به کار رفته باشد.

لنز دوربین همچنان در جای قبلی خودش ثابت است اما پیشرفتهای مهمتری در آن از قبیل افزایش رزولوشن ، فوکوس خودکار و فیلمبرداری باکیفیت تر صورت گرفته است.

 

 

و در آخر اینکه ، اپل مدعی شده است عمر باتری iPhone 3GS را تا 20 درصد افزایش داده است . در شبکه های نسل دوم ، زمان مکالمه تا 12 ساعت افزایش یافته است که در iPhone 3G این زمان 10 ساعت بود. زمان پخش موسیقی هم در این گوشی نسبت به iPhone 3G که 24 ساعت بود تا 30 ساعت افزایش یافته است. زمان پخش ویدیو هم به 7 ساعت رسیده است اما دوام باتری در حالت آماده به کار به همان صورت پیشین باقی مانده و تغییری نکرده است.

در واقعیت زندگی روزمره ما با تغییرات زیادی درباتری iPhone 3GS مواجه نمی شویم. اگر شما به شدت از نرم افزارها استفاده کنید ، به دانلود فایل ها بپردازید و با گوشی تان بازی کنید ، گوشی شما به سختی یک روز دوام می آورد که باعث می شود به یاد همان باتری که در iPhone 3G استفاده شده بود بیافتیم. شاید با غیر فعال کردن 3G بتوانیم تا حدی در باتری صرفه جویی کنیم اما این به دلیل طبیعت HSDPA است نه باتری iPhone 3GS.

 

تغییرات iPhone OS 3.0 :بیش از صد ویژگی جدید
 

سیستم عاملiPhone OS 3.0 نسبت به خود iPhone 3GS تغییرات زیادتری کرده است. و به دلیل اینکه کاربران آیفون های دیگر هم می توانند از این سیستم عامل استفاده کنند ، iPhone 3GS یکی از فاکتورهای برتری خود را از دست می دهد. با این وجود برخی از ویژگی هایی که در iPhone 3GSوجود دارد ، حتی با استفاده از سیستم عامل iPhone OS 3.0 در گوشی iPhone 3G امکان پذیر نخواهند بود. برای یادآوری می توانید به ابتدای این بررسی مراجعه کنید.

سیستم عامل iPhone OS 3.0 بیش از یک صد عملکرد جدید معرفی می کند که باعث می شود ، هنگامی که آیفون از برخی کمبودها رنج می برد ، جای خالی آنها را برای کاربران پر کنند.

اپل یقینا به زمان توجه کرده است ، در حالیکه رابط لمسی عرضه شده در دوسال پیش در آیفون حتی با محدودیت هایی که برای کاربر ایجاد می کرد ،چیزی کمتر از یک انقلاب نبود. حدود یک سال طول کشید تا دیگر تولید کنندگان توانستند رابطی شبیه به رابط به کاررفته در آیفون به محصولاتشان بیافزایند . با اینکه آنها در سخت افزار محصولاتشان پیشرفت زیادی کردند اما رابط کاربری محصولاتشان همان رابط سابق باقی مانده است.

درست است که Palm، Web OS و گوگل سیستم عامل آندروید خود را دارند اما باید تمام مهارت و تلاش خود را به کار بگیرند تا به نزدیکی سیستم عامل اپل برسند. لازم به ذکر است که قابلیت های رشدیافته نرم افزار AppStore ، iPhone را به یکی از مستعد ترین گوشی ها برای ارائه امکانات هوشمند تبدیل می کند.

بعد از یک کار جدی موفق شدیم لیست 100 قابلیت جدید آیفون را که بوسیله iPhone OS 3.0 عرضه می شود ، تهیه کنیم. برخی از آنها تغییرات عمده ای هستند و برخی دیگر با اینکه تغییر کوچکی هستند اما بالاخره تغییر به شمار می آیند. در لیست های زیر ما تغییرات عمده آیفون را پوشش داده ایم.

 

تغییرات رابط عمومی
 

یک جستجوی پیشرفته به نام Spotlight کلی که ایمیل ها ، تقویم ، یادداشت ها ، iPod و وب را در برمیگیرد. با فشردن کلید Home در نخستین صفحه ، به نرم افزار Spotlight وارد می شود و با یکبار دیگر فشردن این کلید Spotlight شما را به صفحه اصلی بر میگرداند . در منوهایSetting>General>Home>Search results کاربران می توانند موضوع جستجو و نحوه نمایش نتایج آنرا مشخص کنند . امکان کپی و paste کردن عکس ها نیز فراهم شده است. حرکت دادن نرم افزارها در صفحه اصلی آسانتر شده است امکان فرستادن اخطار ها به پس زمینه اکنون فراهم شده است. هشدارها با انواع تغییر دادن آیکن ها ، منوی بازشونده ای مشابه SMS و هشدار صوتی در این نسخه تعبیه شده اند. نرم افزارهای سهام جزئیات دقیقتری از سهام را نمایش می دهند. همین طور این نرم افزارها امکان نمایش گرافیکی را نیز در حالت افقی مهیا می کند. افزایش تعداد صفحه کلیدها و زبان های پشتیبانی شده کنترل والدین به کنترل فیلم ها ، تلویزیون و محتویات Appstore گسترش یافته است. نرم افزار Voice Recorder با امکان ضبط ، ویرایش و به اشتراک گذاری صدا از طریق ایمیل و MMS . این نرم افزار قابلیت ضبط در پس زمینه را هم دارد اما در زمان مکالمه نمی توانید به ضبط صدا بپردازید. سازندگان قطعات اکنون می توانند نرم افزار سفارشی برای قطعاتشان تولید کنند. برای مثال به گیرنده رادیو یا وسیله سنجش گلوکز برای بیمارن دیابتی فکر کنید.
با کلیک دوگانه روی کلیدHomeمی توانید به جستجویSpotlight، دوربین یا تماس های مورد علاقه تان(پیش فرض )دست پیدا کنید.اکنون می توانید صفحاتی با ماکزیمم تعداد آیکن 11 به جای 9 داشته باشید.امکان به اشتراک گذاری فایل از طریقWi-Fiامکان پیش بینی کلمات بهبود یافته است.امکان مقصدیابیTurn-to-Turnممکن شده است اما فقط با نرم افزار ها و نقشه های شرکت های دیگر عمل می کند.کرنومتر امکانات اضافی مانند زمان کل و زمان یک دور را فراهم می کند.فضای دانلود نامحدود از طریق3Gپروفایل های رمز گذاری شده و تهیهBackupامکانپذیر شده است.پشتیبانی ازExchange ActiveSyncسرویسFind MyiPhone که از طریقApple MobileMeبا پرداخت هزینه ای پشتیبانی می شود.

 

درج متن و مدیریت
 

امکانCopy،CutوPasteمتن در سراسر سیستم حتی صفحات وبامکانRedo وUndoدر درج متن . این امکان هنگامی که در حالت درج متن، گوشی تان را تکان می دهید نمایش داده می شود.صفحه کلید افقی در سرتاسر سیستم عامل (البته با منوهای بازشونده و نرم افزارCalendarکار نمی کند.)اکنون ، ایجاد فاصله بین دو کلمه برای پیش بینی کلمات الزامی ندارد.

 

مخاطبان و گزارش تماس ها
 

امکان حذف کردن شماره تلفن های منفرد(نه مخاطبان) با حرکت دادن گوشیامکان به اشتراک گذاری جزئیات اطلاعات مخاطبان با ایمیل یاMMSدر فرمت.vcfگزارش جزئیات تماس ها (با امکان نمایش مدت مکالمه علاوه بر ساعت آن)نوع شماره تلفن استفاده شده در فهرست تماس های اخیر قابل مشاهده است (برای مثال تلفن منزل ، اداره ، موبایل و...)امکان حذف تک تک تماس ها در بخش گزارش مکالمات و ویرایش مستقیم مخاطبان از طریق این گزارشامکان ساخت حساب کاربری در فروشگاهiTunesبه طورمستقیم از گوشیامکان اجاره و خرید فیلم از طریق فروشگاهiTunes

 

پیام رسانی
 

پشتیبانی ازMMSکه بستگی به اپراتور مورد استفاده کاربر دارد .MMSبدون بروز رسانی در حالت2Gقابل استفاده نیست.امکانforwardکردن یکSMSیا ترکیبی از چندSMSنوار جستجویی که در بالای نرم افزارMailتعبیه شده است ، امکان جستجو در بین فرستندگان ایمیلها و همین طور موضوع آنها را فراهم می کند.افزوده شدن گزینهLoad/Don’t Load Remote Imagesبه تنظیمات ایمیلکلید جدیدی در نرم افزارPhotosکه امکان افزودن چند عکس به یک ایمیل را فراهم میکند.امکان ارسال عکس ها با کیفیت کامل از طریق ایمیل (که فقط با استفاده از کپی وPasteکردن آنها در درون متن ایمیل امکان پذیر است و امکان ضمیمه کردن آنها وجود ندارد)امکان غیرفعال کردن هشدار های پیام های متنیامکان غیرفعال کردن پیش نمایش پیام های متنی

 

دوربین
 

نمایش آخرین عکس های گرفته شده در گوشه پایین سمت چپ

 

بروزرسانی های مرورگر Safari
 

امکان مدیریت پسوردها از طریقSafariو تکمیل خودکار فرم هاابزار ضد فیشینگ در مرورگرSafari Mobile. پشتیبانی از آخرین استانداردهای امنیتی برای دستیابی و اشتراک اطلاعات از طریق وب بوسیلهSafariفراهم می شود.با ابزارanti phishingکه درSafariتعبیه شده است این مرورگر قادر به شناسایی سایت های جاست و همین طور امکان پشتیبانی ازEVرا هم فراهم میکند.پشتیبانی از پروکسی درSafariدستورات جدیدCopy LinkوOpen in new pageدر مرورگرSafariکارآیی سریع تر در کدهایJavaScript. با استفاده از موتور جدیدSquireFish Extremeامکان رندر صفحاتHTMLوJavaScriptبا سرعت دوبرابر آیفون های سابق که از سیستم عاملiPhone OS 2.xاستفاده می کردند ، درiPhone 3GSفراهم شده است .iPhone 3GSدر تست های مربوط بهJavaScriptنمراتی بالاتر ازiPhone 3Gکه از سیستم عاملiphone OS 3.0استفاده می کرد ، کسب کرد.قابلیت های جدید پخش ویدیو (ویدیوهایHTML 5،h.264وHTTP) که سرعت و کیفیت آنها به سرعت اتصالتان بستگی دارد.امکانloginخودکار در شبکه هایWi-Fiگزینه ای برای بستن تک تک صفحات که باعث گشوده شدن صفحه خالی جدیدی می شود.

 

نرم افزارiPod Player
 

افزوده شدن عملکردShake-to-Shuffle(ترکیب تصادفی آهنگ ها با یک تکان)امکان جستجوی محلی در مجموعه آهنگ هایiPodاگر در هنگام شارژ گوشی به موسیقی گوش دهید به جای علامت مربوط به شارژ شدن گوشی ، علامتAlbum Artبه شما نمایش داده می شود.نرم افزارهای تولید شده توسط شرکت های دیگر ، اکنون می توانند بهLibraryآهنگ ها در نرم افزارiPodدست پیدا کنند.Media Scrubberامکان پیمایش دقیق تر رو به جلو و رو به عقب را در آهنگ ها و ویدیوها فراهم می کند.

 

نرم افزار YouTube
 

پشتیبانی از حساب های کاربریYouTube(login) و همچنین ایجاد حساب های کاربری جدید در این سایتامکان مشاهده نظرات درYouTubeامکان رتبه بندی ویدیوهایYouTube

یادداشت ها
 

امکان همزمان سازی یادداشت ها با دیگر نرم افزار هایiTunesامکان حذف یادداشت ها با تکان دادن گوشیفیلد جستجوی محلی در یادداشت ها که با پیمایش نرم افزارNotesدر پایین آن نمایان می شود.

 
بلوتوث
 

بلوتوث استریوA2DP(که در آیفون2Gدر دسترس نبود)امکان به اشتراک گذاری فایل ها در اینترنت از طریق بلوتوثامکان گشت و گذار در اینترنت بوسیله بلوتوث یاUSB(که به اپراتور مورد استفاده شما بستگی دارد و در آیفون2Gدر دسترس نیست)

 

AppStore و iTunes Store
 

امکان ساخت مستقیم حساب کاربریiTunesاز طریق موبایلامکان کرایه کردن یا خرید فیلم ها به طور مستقیم از طریقiPhoneامکان مدیریت حساب های کاربریiTunes/AppStoreبه طور مستقیم از طریق موبایل (برای مثال امکان جابه جا شدن بین دو حساب کاربری)روش جدید مرور تصاویر نرم افزارها درAppStore–با پیمایش به طرفینثبت نرم افزارها (با پرداخت هزینه ماهیانه). برخی از نرم افزارها بر اساس سرویس های ارائه شده به کاربر هزینه خاصی دریافت می کنند . یک مثال خوب در این زمینه نرم افزارAT&T Navigatorاست.نرم افزارهای توسعه داده شده توسط سایر شرکت ها ، اکنون می توانند امکان خرید مستقیم نسخه کامل ، ارتقای اختیاری محصول و یا قطعات نرم افزاری جداگانه را به طور مستقیم در نرم افزارشان تعبیه نمایند (برای مثال یک نرم افزار مرورگر کتاب های الکترونیکی با کتاب های که برای دانلود در دسترس قرار گرفته اند) . متاسفانه ، نرم افزارهای رایگان امکان ارائه بسته های بروزرسانی پولی را ندارند . مدل تجارتی این قابلیت جدید هم همانند مدل قبلی است : 30 درصد از درآمد به اپل و 70 درصد بقیه به توسعه دهندگان و تولیدکنندگان نرم افزارها اختصاص می یابد.

 

امکاناتی که فراموش شده اند در iPhone OS 3.0 قرار گیرند:
 

· عدم پشتیبانی از فایلهای فلش در مرورگر

· نداشتن یک File manager یا روشی برای دیدن یکجای تمامی فایل ها

· نداشتن واکنش لرزشی در هنگام تماس با صفحه نمایش

· عدم امکان انتقال فایل از طریق بلوتوث بین دو گوشی (شما هیچ فایل را به هیچ گوشی ای از جمله آیفون نمی توانید ارسال کنید و همین طور امکان دریافت هیچ فایلی از سایر گوشی ها برای شما وجود ندارد )

· عدم امکان حذف چندین مخاطب به طور همزمان

· فقدان امکانات مخصوص MMS و SMS مانند شمارنده تعداد کاراکترها و همین طور نبود امکان گزارش تحویل پیام

· نبود امکانات مخصوص ایمیل از قبیل :bulk ، عدم امکان نشانگذاری ایمیل ها به صورت خوانده شده (mark as read) ، عدم پشتیبانی از فایل های RAR یا ZIP در ایمیل ها و همین طور نبود امکان جستجو در متن ایمیل ها

· نبود امکان شماره گیری هوشمند (اما می توان به Spotlight به عنوان جایگزین خوبی برای آن نگریست)

· نبود نرم افزار To-Do (که به طور جداگانه می تواند نصب شود)

· نبود قابلیت قطع صدا با چرخاندن گوشی یا Turn-to-mute (اگرچه بیشتر یک ابزار فانتزی است)

· قفل صفحه گوشی می تواند اطلاعات برخی ابزارها مانند قرارملاقات ها ، رویدادها ، آب و هوا و اخبار و... را پنهان کند.

· با استفاده از یک Wireless Manager می شد راه آسانتری را برای فعال و غیرفعال کردن 3G ، Wi-Fi ، GPS ، حالت هواپیما و بلوتوث فراهم کند.

· عدم پشتیبانی کامل از Multi Tasking (که احتمالا برای بهتر دوام آوردن باتری بوده است)

· جستجوی کلی Spotlight اغلب مواقع در استفاده از iPod کند عمل می کند

· شما نمی توانید از حافظه iPhone به عنوان یک ابزار USB تحت ویندوز استفاده کنید

· تمام iPhone کاملا به iTunes وابسته است و شما نمی توانید هیچ نوعی از فایل ها اعم از عکس ها ، ویدیوها یا نرم افزارها را بدون آن روی گوشی بریزید . iTunes تحت ویندوز بسیار ضعیف عمل می کند . یک مدیر فایل معمولی می توانست عملکرد خیلی بهتری نسبت به آن داشته باشد.

· هنوز امکان پشتیبانی از فرمت های DivX/XviD وجود ندارد و نرم افزاری هم که بتواند این کار را انجام دهد تا به حال تولید نشده است.

 

ساختار منو و ویژگی های کلیدی آن
 

رابط کاربری ای که از منوهای مسطحی که هیچ زیر منویی ندارند استفاده می کند ، اکنون باید برای همه کاملا آشنا باشد. با ضربه زدن به آیکن یک نرم افزار وارد آن می شوید و با فشردن کلید سخت افزاری Home از نرم افزار خارج شده و به صفحه اصلی باز می گردید. این تمام کار لازم برای کار با نرم افزارها بود . تنها برای ورود به قسمت Setting مجبورید که از چند سطح از منوها بگذرید.

 

 

احتمالا با خواندن مطالب قبلی دریافته اید که سیستم عامل iPhone OS 3.0 تغییرات کمی را در این بخش با خود به همراه داشته است.

کاربران عادی آیفون با استفاده از این سیستم عامل، احتمالا به جز مرورگر هیچ پیشرفتی در کارآیی و بهبود عملکردها را مشاهده نمی کنند . اما iPhone 3GS جدید در عملکردها ، کارآیی بهتری را از خود نشان می دهد. iPhone 3GS یک گوشی به معنای واقعی سریع است که این به دلیل سخت افزارهای متفاوت به کار رفته در آن می باشد. iPhone 3GS در تمامی جنبه ها از جمله ، منوها ، برنامه ها و چرخش خودکار صفحه نمایش سریع است و نسبت به آیفون های قبلی افزایش قابل توجهی در سرعت آن دیده می شود.

ما از یک تست ساده برای مقایسه سرعت بین iPhone 3GS و iPhone 3G استفاده کردیم . اگرچه این تست خیلی حرفه ای نبود ، اما می تواند دورنمایی از نحوه اداره کارهای روزمره توسط iPhone 3GS به ما بدهد.

بعد از ضبط این فیلم ، تصمیم گرفتیم که همین کار را با رقیب هم زمانبندی کرده و برای شما پیش زمینه ای برای قضاوت فراهم کنیم. این نتایج در زیر آورده شده است (که مربوط به ویدیویی است که در بالا قرار گرفته است):

چون شما خیلی به اعداد و ارقام علاقه دارید ، ما زمان لود شدن سیستم عامل iPhone OS 3.0 را هم در هر دو گوشی iPhone 3GS و iPhone 3Gاندازه گرفتیم. این زمان در iPhone 3GS حدود 15 ثانیه و در iPhone 3G قدیمی دوبرابر این زمان بود.

در مورد قابلیت های جدیدی که بوسیله iPhone OS 3.0 معرفی شده اند ، اولین مطلب قابل ذکر در مورد موتور جستجوی کلی Spotlight است . سریعترین راه دسترسی به آن از طریق پیمایش منو به سمت چپ صورت می گیرد.

به طور پیش فرض آیفون در 9 محل به جستجو می پردازد. مخاطبان ، آهنگ ها ، نرم افزارها ، ایمیل ها ، تقویم ، یادداشت ها ، کتاب های صوتی ، ویدیوها و پادکست ها محل های جستجوی آیفون هستند. شما می توانید برخی از این مکان ها را نادیده بگیرید یا ترتیب نمایش آنها را تغییر دهید.

خود نرم افزار جستجو خیلی سریع است اما به دلیل اینکه روی آیفون ما اطلاعات زیادی وجود نداشت نمی توانیم در مورد سرعت آن در جستجوی واقعی اطلاعات اظهار نظر کنیم. باز کردن هر یک از نتایج جستجو با سرعت انجام می گیرد اگرچه وقتی شما iPod را به طور مستقیم از آنجا اجرا می کنید ، کمی کندتر عمل می کند.

اگر Spotlight از بلوتوث و Wi-Fi هم برای جستجو استفاده می کرد می توانست به یک ابزار منحصر بفرد تبدیل شود.

 

 

آیفون از Multi Tasking پشتیبانی نمی کند و iPhone 3GS هم همینطور است. اگرچه اپل در iPhone OS 3.0 امکان فرستادن یاددآورها را به پس زمینه فراهم می کند. این سرویس می تواند شما را از رویدادهای جدید در نرم افزار هایی که از آن پشتیبانی میکنند با تغییر آیکن آن ، نمایش یک منوی بازشونده یا پخش یک آهنگ هشدار ، آگاه سازد . نرم افزار در همان زمان می تواند آنلاین باقی بماند.

امکان کلیدی دیگر ، امکان Cut ، Copy و Paste متن است . این قابلیت در سرتاسر رابط کاربری در هرجایی که شما با متن سرو کار دارید ، کار می کند. اگرچه میدانیم که این قابلیت نه خلاقانه است و نه خارق العاده اما کاربران آیفون برای همین ویژگی ساده دوسال منتظر بودند.

 

 

این ویژگی به مرورگر Safari هم گسترش پیدا می کند و شما می توانید متون را از صفحات وب هم کپی کنید. اما امکان کپی از بازی ها و منوهای بازشونده وجود ندارد.

 

 

عملکرد این قابلیت کاملا منطقی است . با نگه داشتن انگشت تان روی متن مورد نظر و فشار دادن آن متن شروع به انتخاب شدن می کند و متن انتخابی با رنگ آبی مشخص می شود . سپس متن مورد نظرتان را نشانگذاری می کنید و سپس از گزینه های Cut ، Copy و Paste برای انتخاب عمل مورد نظرتان استفاده می کنید.

نکته عجیب این است که حتی پس از Restart گوشی متن در حافظه Ram باقی می ماند.

ویژگی جدید دیگر امکان Redo و Undo است که می تواند در هر برنامه ای که از صفحه کلید استفاده می کند ، به کار رود. شما باید گوشی تان را برای دیدن گزینه های Redo یا Undo تکان دهید . البته اگر فکر می کنید که به آن نیازی ندارید می توانید آنرا غیرفعال کنید و بدین ترتیب هیچگاه موجب آزار شما نخواهد شد.

 

 

صفحه کلید QWERTY افقی که در تمام نرم افزارها قابل استفاده است ، یکی دیگر از ارتقاهای افزوده شده و مفید است. اکنون شما می توانید در نوشتن پیام ها ، یادداشت ها ، ویرایش مخاطبان و مرورگر از این صفحه کلید استفاده کنید.

اینکه در هنگام درج متن در تقویم نمی توان از این صفحه کلید استفاده کرد ، نکته تعجب برانگیزی بود. احتمالا یکی از کارمندان اپل این نکته را فراموش کرده است. همین مشکل در افزودن یک مخاطب هم وجود دارد و تنها راه افزودن یک مخاطب با استفاده از این صفحه کلید ، استفاده از گزینه Add to Contacts از new Massage است . در نرم افزار Google maps نیز امکان چرخش خودکار صفحه و صفحه کلید وجود ندارد.

 

 

iPhone 3GS جدید دو ویژگی هم دارد که در iPhone 3G در دسترس نیستند. این دو قابلیت ، قطب نمای دیجیتال و کنترل صوتی هستند.

کنترل صوتی از فرمان های زیادی پشتیبانی می کند. بیش از 30 زبان با لهجه های محلی آنها مانند چینی یا چینی تایوانی پشتیبانی می شود.

نرم افزار Voice Control می تواند با فشردن طولانی مدت تر کلید Home اجرا شود. شما یک فرمان صوتی را ادا می کنید و گوشی نسبت به آن واکنش نشان می دهد. اگر گزینه مطابق نظر شما پیدا شود ، نمایش داده شده یا با آن تماس برقرار می گردد. وگرنه نرم افزار به اجرای خود خاتمه می دهد. این خاتمه دادن خیلی آزار دهنده است و شما مجبورید مجددا این نرم افزار با فشردن کلید Home اجرا کنید.

باید موقع استفاده از دستور ، آنرا صحیح تلفظ کنید. در پخش کننده موسیقی هم دستورات صوتی به شرح زیر وجود دارد :Play artist ،Play Songs by،Play Playlist،Play Album،Pause،Play Music

،Genius،Next Track ، Previous Track ، Shuffle و What is this song called?

اگر سعی کنید برای مثال دستور Play sting یا هرخواننده مورد نظر دیگری را بدین ترتیب به آیفون بدهید ، آیفون ان دستور را بدون پیشوند Artist یاSong by نمی پذیرد.

 

 

قطب نما در نرم افزار Google Maps یا دیگر نرم افزارهای اینچنینی کار می کند اما نرم افزار مختص خودش را هم دارد که به شما اجازه می دهد مختصات دقیق GPS را ببینید و همین طور بین شمال و شمال مغناطیسی تغییر حالت دهید.

نرم افزار اختصاصی قطب نما در اکثر مواقع درست کار نمی کند و پیغام های اخطار بی جهتی را در Google Maps نمایش می دهد. اما چرخش خودکار صفحه با استفاده از آن بسیار دقیق انجام می گیرد.

 

 

و در آخر ، iPhone 3GSبرای معلولان و ناتوانان جسمی نیز بهینه شده است. سه ویژگی برای آنها تعبیه شده است تا با رابط کاربری تعامل آسانتری داشته باشند. این ویژگی ها شامل Voice Over ، بزرگنمایی رابط کاربری و نمایش سیاه و سفید رابط است. تابحال هیچ گوشی ای اختصاصا برای این دسته از افراد بهینه نشده بود. قابلیت Voice Over یک قابلیت خواندن متون است که نام هر آیتمی را که در منو روی آن قرار بگیرید برای شما تلفظ خواهد کرد.

در این حالت با یک کلیک آیکن انتخاب شده و نام آن خوانده می شود. و با کلیک دوگانه می توانید آن نرم افزار را اجرا نمایید. سرعت تلفظ و نوع صدا هم قابل تنظیم اند.

 

 

قابلیت بزرگنمایی ، رابط را در هر صفحه ای از آن ، بزرگ می کند. برای بزرگنمایی در رابط باید ، با سه تا از انگشتانتان روی صفحه ضربه دوگانه بزنید. قابلیت سیاه و سفید سطح درخشندگی رابط را برای کمک به افراد کم بینا افزایش می دهد.

 

 

مدیریت مخاطبان بهتر شده است
 

بخش مدیریت مخاطبان در iPhone 3GS چندین ویژگی جدید دارد که امیدواریم در گوشی های دیگر نیز از آن ها استفاده شود. اولین ویژگی ، قابلیت به اشتراک گذاری مخاطبان از طریق ایمیل یا MMS در فرمت vcf است و دومین ویژگی امکان مشاهده مدت مکالمه در لیست آخرین تماس هاست.

 

 

شمارنده زمان مکالمه به طرز عجیبی عمل می کند. ما یک تماس یک دقیقه و سی ثانیه ای بین دو آیفون برقرار کردیم . هر کدام از دو گوشی زمان متفاوتی را نشان می داد.

باآیفونی که تماس را برقرار کردیم این زمان دو دقیقه و با آیفون گیرنده تماس این زمان یک دقیقه نمایش داده می شد. این مشکل احتمالا یک باگ است و بنابراین به توجه بیشتری از طرف تیم توسعه دهنده Cupertino نیاز دارد.

 

 

کادر جستجوی بخش مخاطبان هنوز از شماره گیری هوشمند پشتیبانی نمی کند ، اگرچه Spotlight می تواند جانشین خوبی برای آن باشد. در دفترچه تلفن از رابط حرکتی که برای پاک کردن ایمیل ها و یادداشت ها استفاده می شود و همچنین امکان کار در نرم افزارهای دیگر تولیدکنندگان را هم دارد، خبری نیست . اگر این امکان وجود داشت ، می شد بدون دیدن جزئیات اطلاعات مخاطبان ، آن ها را حذف کرد.

 

قابلیت های تلفنی
 

با این که آنتن دهی iPhone 3GS در نواحی شلوغ ، کمی ضعیف می شود اما در بیشتر موارد کیفیت خوبی را در این مورد به نمایش می گذارد.

نقطه قوت iPhone 3GS در این بخش ، کیفیت و کارآیی مناسب اسپیکر گوشی است. آیفون جدید نمرات خوبی را در برابر آیفون های قبلی که نمراتی کمتر از متوسط داشتند به جا گذاشت.

iPhone 3GS در تست Pink Noise ما پیشرفت خوبی را نشان داد که به این معنی است که در پخش موسیقی هم بهتر عمل می کند. با توجه به نمراتی که iPhone 3GS در دو تست دیگر به دست آورد در مجموع به جمع خوب های این بخش پیوست.

 

پیام رسانی
 

یکی از بخش های اصلی هر گوشی بخش پیام زسانی آن است که در iPhone OS 3.0 پیشرفت قابل توجهی کرده است.

اکنون می توانید بالون های پیام ها را به طور تک تک یا به طور کلی حذف نمایید.

قابلیت جدید دیگر ارسال یک یا چند SMS یا MMS برای مکالمات است. متن مورد نظر در یک پیام SMS/MMS قرار می گیرد.

علاوه بر این ، می توانید هشدارهای پیام و یا پیش نمایش آنها را هم غیر فعال کنید.

 

 

در کنار بهبودهایی که در بخش SMS حاصل شده است ، بخش MMS هم پیشرفت خوبی داشته است. خیلی جالب است که قبلا از اینکه اتصال مربوط بهMMS را تنظیم نمایید هیچ گزینه اضافی در اختیار شما قرار نمی گیرد. و حتی بدتر از این ، اینکه امکان تنظیم دستی این تنظیمات وجود ندارد و شما باید از اپراتورتان درخواست ارسال این تنظیمات را بکنید. حدس می زنیم ، که این روش راهکاری در اختیار اپراتور ها برای محدود کردن استفاده از MMS قرار می دهد.

 

 

به هر حال برای این مورد هم ترفندی وجود دارد اما این ترفند با هر اپراتوری کار نمی کند . برای خواندن این ترفند می توانید متنی شبیه به Enabling MMS On iPhone 3.0 را در گوگل جستجو کنید.

 

 

با استفاده از MMS می توانید کارت ویزیت ، فایل های صوتی و اطلاعات موقعیت را دریافت نمایید. با توجه به امکان ضبط فیلم توسط iPhone 3GS ، می توانید این فیلم ها را توسط MMS ارسال نمایید.

 

 

ارسال یک MMS کار بسیار ساده ای است. شما می توانید از عکس هایی که دارید استفاده کنید یا اینکه یک عکس جدید بگیرید و سپس آنرا ارسال کنید . آیفون در همان زمان نوشتن MMS امکان گرفتن عکس را برای شما فراهم می کند. برای ثبت یک عکس دیگر در این بخش می توانید کلید دوربین را دوباره بفشارید.

 

 

ارسال چند عکس ، مختصات GPS یا کلیپ ها با استفاده از عملکرد به اشتراک گذاری سایر نرم افزارها به سادگی صورت می گیرد.

 

 

متاسفانه ، آیفون 2G از MMS پشتیبانی نمی کند اما احتمالا اپل با این کار می خواسته دلیل موجهی را برای دارندگان آیفون 2G برای ارتقا به iPhone 3GS فراهم کند. با استفاده از نرم افزار Cydia امکان فعال کردن بخش MMS در گوشی iPhone 3G هم وجود دارد. اما بازهم برای استفاده از آن باید ازiPhone 2G رهایی یابید.

 

قابلیت های گسترش یافته بخش Email
 

بخش مربوط به ایمیل پیشرفت های خوب و ارتقاهای قابل توجهی را داشته است اما بازهم یکی از چیزهای مهم در نمایش ایمیل ها را فراموش کرده است . در این زمینه نرم افزار های اختصاصی Gmail و Yahoomail برای موبایل ، مناسب تر به نظر می آیند.

در iPhone OS 3.0 در بخش ایمیل کادری برای جستجو در فرستنده ، گیرنده و موضوع ایمیل در نظر گرفته شده است. اما متاسفانه جستجو در متن ایمیل ها صورت نمی گیرد . امیدواریم که اپل در بسته بروز رسانی بعدی این قابلیت را به این موتور جستجو بیافزاید.

اگر شما از همگام سازی با نرم افزارهایی مانند MobileMe و MS Exhange 2007 یا نسخه های بعدی آن استفاده می کنید ، می توانید با استفاده از این جستجو در صندوق ورودی این نرم افزارها نیز به جستجو بپردازید.

 

 

نوآوری دیگر مربوط به کلید جدیدی در بخش عکس هاست که به شما اجازه الصاق و ضمیمه کردن چندین عکس را به یک ایمیل می دهد.

 

 

شما می توانید عکس های 3 مگاپیکسلی را که با دوربین آیفون ثبت کرده اید از طریق ایمیل ارسال کنید. برای انجام این کار باید از روال عادی ضمیمه کردن فایل ها به ایمیل ها اجتناب کنید . برای این کار به بخش گالری بروید ، هر چند عدد از عکس ها را که می خواهد نشانگذاری و سپس کپی کنید و آنها را در داخل متن ایمیل Paste کنید. اگر هنوز استفاده از روش ضمیمه کردن را ترجیح می دهید ، باید بگویم که با این روش اندازه و حجم عکس هایتان به طور خودکار تغییر خواهند کرد.

 

نرم افزار iPod
 

سیستم عامل جدید iPhone OS 3.0 بخش چند رسانه ای گوشی را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

نرم افزار iPod اکنون امکان جستجوی اختصاصی در آهنگ ها را بدون استفاده از جستجوی کلی Spotlight دارد.نتایج این جستجو بر اساس آلبوم ها و آهنگ ها نمایش داده می شوند.

 

 

قابلیت مفید دیگر در نرم افزار iPod امکان Media scrubber است که اجازه حرکت رو به جلو و عقب دقیق تری را در آهنگ ها و ویدیوها فراهم می کند.

عمل عادی کشیدن نشانگر در طول نوار پخش این کار را خیلی دقیق انجام نمی دهد اما اگر انگشت تان را در پایین صفحه قرار دهید و از حرکت نشانگر جلوگیری نمایید ، حرکت به جلو و عقب بسیار دقیق تر صورت خواهد گرفت.

 

  انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 114

مطالب تصادفی

  • نمونه سوالات فنی و حرفه ای تعمیرات موبایل در قالب فایل PDF با بهترین کیفیت
  • در آن واحد تمامی کد های مخفی را داشته باش
  • در عرض چند دقیقه FRP کل دیوایس های سامسونگ را باز کن!
  • به روز ترین پکیج کامل آنلاک گوشی های سامسونگ بدون حذف هیچگونه اطلاعات
  • نگاهی کامل بر |IPHONE|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE SE|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE 3G|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE 3GS|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE 4|

فاصله از فکر تا عمل،تنها نادیده گرفتن ترس است.